Piet Mondrian u našim skupinama
Umjetničko djelo najviše se doživljava vizualno, ali ono isto tako utječe na intelekt te emocije. Svako djelo djeluje drugačije na svakog pojedinca i zbog toga je svako umjetničko djelo izvor novog iskustva i informacija o svijetu. Temeljem iskustava i saznanja stvara se perspektiva kojom promatramo i doživljavamo svijet.
Djeci bi trebali pokazivati umjetnička djela kako bi u kontaktu s umjetnošću obogatili njihov estetski razvoj te razvili pozitivan stav prema umjetnosti istovremeno ih potičući na vlastiti likovni izričaj.
Svi mi posjedujemo kreativni potencijal. Uključivanje djece u umjetničke procese razvija u svakom pojedincu smisao za stvaralaštvo i inicijativu, bogatu maštu, emocionalnu inteligenciju, sposobnost kritičkog mišljenja, smisao za samostalnost te slobodu mišljenja i djelovanja.
Piet Mondrian

Glavni predstavnik neoplasticizma, Piet Mondrian, nizozemski slikar, nastojao je stvoriti slobodan ritam uporabom okomitih linija i primarne boje, te nametnuti strogoću neredu stvarnog života izbjegavanjem subjektivnih elemenata koje nagovještavaju zakrivljene linije i emocionalne uporabe boja (Marion et al., 2000). Nastojao je u svojoj umjetnosti ponoviti nevidljivu strukturu svemira. Mondrian svakom elementu pridaje jednaku važnost.
Istraživao je boju i crtu. Njegovi radovi su vrlo jednostavni. Upotrebljava samo nekoliko boja. 20 godina upotrebljavao je crnu, sivu, bijelu i tri osnovne boje. Osim osnovnih boja volio se igrati vodoravnim i okomitim crtama. Ponekad je mijenjao debljinu tih crta. Uvijek je tražio nove odnose crta, plohe i boja.
Piet Mondrian, Kompozicija s crvenim, plavim i žutim, ulje na platnu, 1929.

Djelo sadržava primarne boje (crvena, žuta i plava) te akromatske (crna i bijela). Sastoji se od jednog kvadrata, šest pravokutnika te vodoravnih i okomitih linija. Tematski likovni sadržaj rada, odnosno glavni likovni problem bit će kompozicija i ploha, primarne boje te odnos geometrijskih likova (kvadrata i pravokutnika).
MOTIV KAO POTICAJ: likovni i kompozicijski elementi - geometrijski likovi (kvadrat i pravokutnik)
TEMATSKI LIKOVNI SADRŽAJ RADA, LIKOVNI PROBLEM: kompozicija, ploha, primarne boje, geometrijski oblici (kvadrat, pravokutnik), odnos veće-manje
CILJ : stvarajući vlastitu kompoziciju, spontano likovno uočavati, istraživati i izražavati raspored i odnose veličina različitih geometrijskih oblika i boja.
Djeca su uočavala, istraživala i izražavala raspored i odnose veličina različitih geometrijskih oblika i boja. Razvijala su finu motoriku, kreativno mišljenje, vizualnu percepciju, maštu i pamćenje.
Dječja ruka može...

LIKOVNA TEHNIKA: crtačka
MATERIJALI: papir velikog formata, olovka, flomaster

Obilježavanje Dana planeta Zemlje i Mondrianova kompozicija
Slikarska tehnika - pastel

LIKOVNA TEHNIKA: slikarska
MATERIJALI: kutija, uljni pastel
Slikarska tehnika - akvarel

LIKOVNA TEHNIKA: slikarska
MATERIJALI: kutije obložene papirom, vodene boje
Slikarska tehnika - kolaž

LIKOVNA TEHNIKA : slikarska
